Dlaczego warto jeść kaszę kukurydzianą?

Wartości wzmacniające kaszy są niezwykłe, lecz nie wszyscy o nich wiedzą. Kasza kukurydziana to doskonała kasza dla osób będących na diecie i dla tychże, jacy mają kłopoty z układem pokarmowym. Jest delikatna oraz nie zawiera glutenu, więc jej zjedzenie nie zagraża wystąpieniem nadwrażliwości.

Co to jest kasza kukurydziana?

Kasza kukurydziana to artykuł konsumpcyjny, jaki otrzymuje się z ziaren kukurydzy. Ma postać grysiku (dlatego także niejednokrotnie określana jest grysikiem kukurydzowym) bądź małej kaszki. Jest często stosowana w sztuce kucharskiej. Największą sławą cieszy się w Ameryce Południowej, jednak jej atuty smakowe oraz wzmacniające uznawane są na całym globie. Stanowi dodatek do zup oraz gulaszów. Wypieka się z niej tortille oraz robi zapiekanki, omlety, farsze. W kuchni włoskiej stosuje się ją do przygotowywania polenty, natomiast w rumuńskiej – mamałygi. Służy do produkcji chlebków oraz placuszków. Można ją podawać na słodko z konfiturą lub owocami. Idealnie sprawdza się też w diecie malutkiego dziecka.

Kasza kukurydziana – właściwości

Kasza ta zawiera niestety małą ilość witamin oraz elementów mineralnych, lecz nie jest niepotrzebna. Co ciekawe okazuje się być idealnym zarzewiem witaminy A, jaka w decydującej mierze odpowiada za ładny wygląd oraz odpowiednią formę naszych włosów, skóry oraz paznokci. Ponadto jest to element, jaki oddziałuje na zdolności widzenia, szczególnie po zmroku oraz pozwala ich utrzymanie w doskonałej formie na dłużej. Co więcej ilość witaminy nie spada w związku z gotowaniem. Niewątpliwie zapewnia ona odpowiednie ilości selenu. Pierwiastek tenże jest ważny w walce z wolnymi rodnikami, jakie odpowiedzialne są za tworzenie stresu oksydacyjnego w ustroju. Stan tenże doprowadza do wzrostu wielu zaburzeń cywilizacyjnych. Pamiętać trzeba, iż potrzebny jest on dla właściwego działania systemu immunologicznego Kasza kukurydziana we własnym składzie ma dużo istotnego dla organizmu tłuszczu. Białko w niej zamknięte nie jest niezwykle wzmacniające, gdyż nie ma tryptofanu, lecz równocześnie nie wywołuje ono nadwrażliwości. Należałoby ją proponować osobom cierpiącym na hiperlipidemię, hipercholesterolemię, arteriosklerozę oraz w prewencji niedokrwiennej dolegliwości serca. Ziarna zbóż zawierają związki fitochemiczne, takie jak kwas fitynowy. Kukurydza zawiera więcej kwasu fitynowego aniżeli ryż bądź pszenica. Tenże związek ma zdolność pochłaniania poniektórych minerałów (wapnia, magnezu, żelaza, cynku), i tymże samym ograniczenia ich przyswajanie w jelicie. Badacze zgadzają się jednakże, iż w kontekście północnoamerykańskim, gdzie występuje obfitość oraz różnorodność dietetyczna, natomiast deficyty pokarmowe występują sporadycznie, wpływ ten jest mały wpływ na zdrowie.

 

Czym jest karob i gdzie go kupić?

Karob jest substancją uzyskiwaną z drewna karobowego, i dokładnie ze strączków chleba świętojańskiego. To odpowiedni substytut kakao, mający niezwykłe właściwości zdrowotne. Z owego powodu zalecany jest nie jedynie uczuleniowcom. Karob stosowany jest w sektorze konsumpcyjnym na mnóstwo sposobów, nie jedynie jako substytut kakao. Tworzy się z niego także gumę karobową, jaka jest odpowiednim oraz bezpiecznym, bezglutenowym zagęstnikiem dań. Generalnie rzecz biorąc ma on bardzo szerokie zastosowanie.

Karob – właściwości

Mączka chleba świętojańskiego jest substancją pochodzenia roślinnego, i zatem naturalną. W związku z tymże jest uważana za bezpieczną dla zdrowia oraz nie ma żadnych przeciwwskazań dotyczących jej jedzenia, i też danego dopuszczalnego codziennego limitu spożycia. Guma karobowa nie powoduje niebezpiecznych efektów ubocznych – zjedzona w nadmiarze może tylko wywoływać wzdęcia. Karob zawiera także multum przeciwutleniaczy, dzięki czemu wspiera regenerację komórek organizmu oraz blokuje mechanizm starzenia się człowieka. Zalecany jest palącym, szczególnie tymże, jacy postanowili zerwać z nałogiem. Poprawia mechanizm czyszczenia płuc oraz działa wykrztuśnie. Jedzony systematycznie może zapobiec rakowi płuc. Karob to także niezbędny element diety dla osób, jakie borykają się z chorobami żołądkowo-jelitowymi. Zmniejsza symptomy refluksu, usprawnia trawienie oraz leczy laksację.

Karob gdzie kupić?

Karob, możemy odnaleźć w każdym sklepie ze zdrową żywnością. Można go, także zakupić w aptekach. Jest to jeszcze powszechniejszy artykuł, zatem można go odnaleźć w niektórych marketach spożywczych. Należałoby go także poszukiwać w sklepach internetowych. Pomimo iż jest to artykuł bardzo zdrowy oraz wartościowy, to jego cena nie jest wcale wysoka. Za sto gramów owego artykułu, zapłacimy tylko cztery złote.

Karob – wykorzystanie

Karob przeważnie wykorzystywany jest w kuchni. Stanowi alternatywę dla kakao, zwłaszcza dla osób dbających o sylwetkę. Dla mieszkańców terenu śródziemnomorskiego, karob stanowi podstawowe centrum węglowodanu. Z owoców drzewa karbowego otrzymuje się napój o nazwie kaftan, jaki wykorzystywany jest jako konserwant do konserw owocowych, a też jest dodatek do wyrobów alkoholowych. Wykorzystywany jest w sektorze spożywczym jako zwykły zagęstnik. Jego zalety zdrowotne wywołują, iż znajduje własne wykorzystanie także w wypadku stanów zapalnych, bólowych, kaszlu lub anemii. Dzięki ilości elementów upiększających wyciąg z owej rośliny dodawany jest także do kosmetyków. Można znaleźć go też w papierosach oraz niektórych napojach.

 

 

Czy warto pić napój sojowy?

Obecnie istnieje wiele rodzajów mleka czy napojów, które można śmiało użyć do kawy. Są alternatywą dla osób z alergiami czy nietolerancją laktozy. Trzeba przyznać, że to prawdziwe wybawienie. Jednak czy warto kupić napój sojowy?

Właściwości napoju sojowego

Na początku trzeba dodać, że napój sojowy wziął się z Chin. Od dawna znany jest jako tradycyjny, chiński napój. Otrzymuje się go poprzez namaczanie nasion soi. To przebój kuchni kantońskiej oraz południa Chin. Napój sojowy jest szczególnie chwalony wśród roślinnych napoi, ponieważ zawiera podobne ilości białka czy tłuszczu co mleko krowie. Ma 3,5% białka, 2% tłuszczu oraz 2,9% węglowodanów.

Napój sojowy zawiera witaminy D oraz A, a także wapń. Najbardziej ceni się je za dużą ilość kwasu foliowego, witaminy B12, a także potasu. Naukowcy twierdzą, że przyjmowanie dziennie przynajmniej 25 gramów białka sojowego może zmniejszyć poziom naszego cholesterolu.

Uznaje się, że jest najmniej kalorycznym napojem wśród napoi roślinnych. Szklanka napoju sojowego to 80 kalorii. Zdecydowanie warto wybierać wersje niesłodzone, ponieważ wówczas przyjmiemy mniej kalorii i co za tym idzie, będziemy zdrowsi.

Co można zrobić z napojem sojowym?

Istnieje wiele przepisów na wykorzystanie napoju sojowego. Obecnie cieszy się on na tyle dużą popularnością, że z łatwością znajdziemy wiele pomysłów na jego umiejętne wykorzystanie.

Napój sojowy doskonale sprawdza się we wszystkich wymyślnych koktajlach, pełnych sezonowych owoców. Dopełni smaku oraz uzupełni naszą dietę o niezbędne witaminy.

Można wykorzystywać go nawet w typowych, obiadowych daniach. Doskonale komponuje się z zapiekanką z cukinią. Wystarczy trochę napoju sojowego, śmietanki sojowej, ziemniaków, cukinii oraz przyprawy i już mamy dobry i pożywny obiad.

Warto także wypróbować go w ciastach. Śmiało możemy modyfikować znane nam i lubiane przepisy. Dodanie napoju sojowego nie zmieni bardzo smaku ciasta. Dobrymi połączeniami są smaki waniliowe czy lekko śmietankowe.

Pancakes wraz z napojem sojowym będą lżejsze i bardziej kremowe w smaku. Najlepszą opcją będą wszelakie kombinacje kuchenne. Będziemy mieć wtedy pewność, że smak napoju sojowego jest dla nas. Dobrze sprawdzić wiele różnych konfiguracji.

Napój sojowy nadaje się zatem dla każdego. Możemy wykorzystywać go nie tylko do porannej kawy, ale i codziennych dań. Weganie z pewnością także docenią jego właściwości, uzupełniając swoją dietę napojem sojowym. Istotną zaletą napoju jest fakt, że obecnie jest on pakowany w wytrzymałe kartoniki, dzięki czemu możemy zawsze zabrać go ze sobą i cieszyć się jego smakiem w każdym miejscu.